Betingelser
Gjeldende betingelser
Vennligst les igjennom de generelle vilkårene som gjelder når du handler I Gros Hage. Når du kjøper en vare her betyr det samtidig at du har akseptert alle gjeldende betingelser.
Hos oss har du alltid:
- Fri frakt på ordre over kr. 1500,- (gjelder ikke på store produkter som er merket spesielt, og gjelder kun i Norge)
- Fast frakt på 99 kr levert til hentested på alle ordre i Norge (for enkelte produkter med stort volum vil det kunne tilkomme et frakttillegg).
- Ingen gebyrer for bruk av faktura eller kort.
- Garanti for sikker betaling via Bambora.
Betaling
Vi benytter Bambora som vår betalingsformidler. Via Bambora kan du betale med VIPPS, kort eller mot faktura/ved delbetaling via Walley. Du kan lese mer om fakturaløsningen på Walley sine sider her. Gå til Walley
Ved kjøp mot faktura krever Walley en kredittvurdering av deg, derfor må du oppgi personnummer og identifisere deg med Bank-ID ved denne betalingsmåten. Velger du å betale med kort eller VIPPS trenger vi ikke denne informasjonen. Kortinnløser og VIPPS benytter 3D-Secure, så du må bekrefte kjøpet med Bank-ID.
Når betalingen er bekreftet vil du motta en ordrebekreftelse fra oss, men ditt kort / din konto vil ikke bli belastet før varene sendes eller utleveres fra oss.
Fraktkostnader
Fraktkostnader kommer i tillegg til produktprisen oppgitt i nettbutikken der varen ikke spesielt er merket med fri frakt, og blir oppgitt før du bekrefter din ordre. Vi har fast fraktpris på 99 kr inkl MVA for alle ordre. Enkelte volumiøse varer vil kunne ha et frakttillegg, dette fremkommer i så fall av varens beskrivelse.
Priser
Priser oppgitt i nettbutikken er i norske kroner (NOK), og inkluderer 25% moms. Ved endring av moms vil våre priser endres tilsvarende. Endringer av priser kan forekomme også som følge av andre forhold vi ikke rår over, som økte fraktkostnader, valutaendringer og innkjøpspriser.
Prisen som gjelder for deg vil likevel være den som var oppgitt i nettbutikken ved bestilling. I tillegg til prisene kommer frakt og evnt. oppkravs- eller faktureringsgebyr. Ekstra frakttillegg til Svalbard er kr. 160,-
Handle fra utlandet
Ønsker du å handle fra andre land enn Norge, må du kontakte oss på e-post, slik at vi kan kontrollere fraktkostnadene. Frakt til utlandet baseres på reelle fraktkostnader.
Levering
Vi tar forbehold om at varer kan være utsolgt selv om det ikke står utsolgt på varen.
Normalt pakkes og sendes varene i løpet av 2-3 virkedager etter at bestillingen er mottatt. Dersom vi ikke får til det, vil du bli kontaktet.
Ordre
Innlagt kjøpsordre er bindende. Falske ordreinnleggelser vil bli politianmeldt. Forsøk på svindel, dokumentforfalskning og annen kriminell virksomhet vil bli strafferettslig forfulgt. Vi forbeholder oss retten til å avvise ordre. Alle ordre behandles, det er ingen minimumskjøp.
Uavhentede pakker
Dersom du ikke henter pakken har du ikke oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven §11 og §13, og mister således retten til å gå fra avtalen. For uavhentede pakker vil du bli belastet for et gebyr på minimum kr 250,- som dekker tur/returfrakt, og omkostninger vi vil ha i forbindelse med returen. Resten av kjøpsbeløpet vil bli refundert.
Reklamasjon
Hvis du er så uheldig at du mottar en defekt vare, ber vi deg sende oss en mail på butikken@igroshage.no sammen med noen bilder. Dette må skje innen 3 dager etter mottagelse av pakken.
Vi vil ta stilling til din reklamasjon i samarbeid med våre leverandører så raskt som mulig, og behandle den på best mulig måte. Vurderer vi at reklamasjonsretten er berettiget, vil vi erstatte varen. I slike tilfeller har vi behov for å finne den beste løsningen i fellesskap med produsenten, og vi vil deretter vende tilbake til deg så raskt som mulig. Hvis du har flere spørsmål ang. en reklamasjon, kan du ringe eller skrive til oss.
Det gis full reklamasjonsrett etter kjøpeloven for alle produkter, minimum 2 år. Fristen for å reklamere er allikevel ikke kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen.
Under enhver omstendighet plikter kjøper å reklamere innen rimelig tid etter at feilen er oppdaget. Ved reklamasjon dekker I Gros Hage returporto.
Angrerett og retur
Du har full retur- og bytterett i henhold til angrefristloven på alle varer, det vil si at du må melde fra om at du vil returnere varen innen 14 dager. Du kan melde fra om dette via angrerettskjema eller send oss en mail eller benytt kontaktskjema i nettbutikken.
Det forutsettes at varen(e) leveres tilbake i samme tilstand som de ble mottatt. Pakker som er åpnet vil ikke kunne returneres uten videre. Benytt original emballasje, da kjøper selv har risikoen for skader under transport som skyldes mangelfull emballasje.
Returporto betales av kjøper. Vi tar ikke imot varer som sendes i postoppkrav. Vi refunderer beløpet for kjøpet tilbake til den betalingsmåten du benyttet ved kjøp. Benytt gjerne angrefristskjemaet som ligger vedlagt når du mottar varene. Skal du returnere en pakke som veier under en kilo, lønner det seg å sende den som brev. Er du usikker, kontakt oss så hjelper vi deg gjerne.
RETURADRESSE: I GROS HAGE AS Storgata 51 1870 ØRJE